poniedziałek, 15 sierpnia 2016

#28 Prosta nauka języków obcych - moje sposoby :)

Witajcie. 
Dzisiaj wam podam moje sposoby na naukę języków obcych. 
Jako, że uczę się obecnie angielskiego od 10 lat, języka niemieckiego od roku, niestety.., jako jedyna w klasie nie miałam niemieckiego w gimnazjum, tylko uczyłam się francuskiego. Nie mówię, że to nie jest przydatny język, bo jest, ale wolałabym uczyć się w gimnazjum niemieckiego, gdyż w Technikum jest kontynuacja tego języka.

Uczyłam się też japońskiego, ale sama od siebie, po łebkach, że tak powiem. Coś umiem, ale na pewno mniej od angielskiego i francuskiego. 

Przejdźmy teraz do porad. 

1. Systematyczność - jeśli chcemy się bardzo nauczyć języka to jego podstawą jest słownictwo. Powtarzamy słówka 10 min dziennie i się douczamy nowych. W ten sposób ćwiczymy pamięć i nasz mózg posiada coraz więcej informacji. 


2. Słownictwo - które nam ciężko " wchodzi " do głowy wyróżnij jakimś kolorowym pisakiem, mazakiem. W ten sposób się to słowo wyróżnia i łatwiej jest zapamiętać. 



3. Metoda prób i błędów - rób sobie takie mini sprawdziany ze słownictwa tylko nie ściągaj, rób to uczciwie. W ten sposób również odruchowo możemy zapamiętać dany wyraz. Ja sobie oczywiście robiłam takie mini testy, one się mega sprawdzały, a nawet poproś kogoś bliskiego o podanie ci słówek, a potem sprawdzenie tego testu. Chodzi o to, że tą metodą widzimy nasze błędy i możemy je poprawić.

4. Za pomocą internetu - są różne programy, które warto zainstalować ze sklepu play i uczyć się języka. Powtarzamy i uczymy się nowych słówek, gramatyki jednocześnie. To jest to. 

To są moje sposoby na naukę języka. A wy macie jakieś swoje wytypowane? Pochwal się w komentarzu, z chęcią się dowiem i wypróbuję! : ) 

25 komentarzy:

  1. Dla mnie najwazniejsza jest właśnie systematycznośc i dużo czytać w danym języku na głos. Słuchać muzyki, oglądać filmiki, a szybko przyzwyczaimy się do obcego Nam języka :)

    http://nataliakaczmarek.blogspot.com/ zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z pewnościa są to przydatne sposoby:). Ja na szczęście ze słówkami nie mam problemu, gorzej z gramatyką. Ja uczę się angielskiego i rosyjskiego, z ang mam 4 a z ruskiego 6, więc jak widać ten drugi język mi lepiej wchodzi do głowy:).
    Pozdrawiam!
    www.aleksandraczaja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Z pewnościa są to przydatne sposoby:). Ja na szczęście ze słówkami nie mam problemu, gorzej z gramatyką. Ja uczę się angielskiego i rosyjskiego, z ang mam 4 a z ruskiego 6, więc jak widać ten drugi język mi lepiej wchodzi do głowy:).
    Pozdrawiam!
    www.aleksandraczaja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne sposoby :) Na pewno skorzystam bo mam problemy z nauką angielskiego i niemieckiego

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja oglądam filmy po angielsku z angielskimi napisami i to jest mega fajna nauka, a przy okazji rozrywka :D
    Super porady :))
    Pozdrawiam!
    http://allilove-xoxo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Te sposoby są świetne na pewno z nich skorzystam w gimnazjum :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne pomysły. Na pewno skorzystam. Osobiście korzystam z aplikacji "Duolingo". Polecam.
    http://lifejulczistyle.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  8. Rzeczywiście systematyczność jest najważniejsza. Sama w roku szkolnym korzystam z wielu rad powyżej.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne sposoby, na pewno wykorzystam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zapisuję trudne do zapamiętania słówka i przyklejam w widocznym miejscu - np na monitorze :)
    [blog]

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja zazwyczaj piszę trudny wyraz kilka lub kilkadziesiąt razy co mi bardzo pomaga, bo jestem wzrokowcem. Angielskiego nienawidzę, ale rosyjski kocham. Jest dla mnie o wiele prostszy i gramatyka łatwiejsza. :P
    Pozdrawiam.
    Śliczny wygląd bloga!

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne porady! Na pewno skorzystam , bardzo chcę się nauczyć angielskiego ...tylko problem w tym że jestem leniuszkiem i muszę się jakoś motywować :)
    http://cheerry23.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne metody na pewno skorzystam ;*
    http://emptyystreet.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetnym sposobem jest też nauka poprzez słuchanie piosenek, sprawdzanie znaczenia tekstu:)) Z chęcią wypróbuję również twoje metody. Zobaczymy jak się sprawdzą!

    www.jull.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo pomocne sposoby! Najważniejsza jest właśnie systematyczność. Jeśli nie powtarzamy sobie tego, co już się nauczyliśmy - szybko o tym zapomnimy. Nauka języków nie jest tak trudna jak nam się wydaje :)

    https://z-igly-widly.blogspot.com/

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Wpis przydany bo z językami mam parobem, obecnie oprócz angielskiego ucze się też francuskiego
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo pomocne sposoby, osobiście uczę się kilku języków i nie mam z tym żadnego problemu, jednak Twoje porady są świetne ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję :* mam nadzieję, że rady zaowocują ;D pozdrawiam!
    http://azami00.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajne sposoby tu opisujesz :) Ja zacząłem naukę hiszpańskiego w https://lincoln.edu.pl/warszawa/jezyk-hiszpanski i teraz już całkiem nieźle piszę i mówię po hiszpańsku.

    OdpowiedzUsuń
  20. W sumie sama nauka języków obcych jest bardzo ważna i jestem zdania, że każdy z nas powinien chociaż jeden język więcej znać. Ja uczę się angielskiego i dzięki specjalnej aplikacji https://www.jezykiobce.pl/s/129/aplikacje-do-nauki-gramatyki-angielskiej jestem w stanie posiąść jeszcze więcej wiedzy.

    OdpowiedzUsuń
  21. Myślę, że trzeba znaleźć właśnie swój własny sposób. A potem znacznie zwiększą się możliwości, można podejmować nawet kierunki studiów w obcych językach i otwierać swoje szanse na pracę na rynkach zagranicznych.

    OdpowiedzUsuń